Læringsspill


For å investere i studenten maksimal kunnskap og ferdigheter som er nødvendig i det 21. århundre, bør utdanningsressurser brukes ikke bare på å undervise studenten i tradisjonelle fag, men også på å utvikle hans kompetanse og personlige egenskaper, ifølge rapporten New Vision for Education, utarbeidet i fellesskap av Boston Consulting Group (BCG) ) og World Economic Forum. Her er det nødvendig med dataspill og simuleringer, som tillater, samtidig med assimileringen av grunnmaterialet, å utvikle nyttige kvaliteter som kreativitet, nysgjerrighet og utholdenhet for å nå sine mål, skriver forfatterne av rapporten. Og videre, i studien av det amerikanske utdanningsmarkedet, indikerer det: markedet for pedagogiske spill for barn i USA i 2013 utgjorde $ 300 millioner, og det største segmentet - spill for mobile enheter (nettbrett, telefoner, etc.) - vokste med nesten 13%, som viser den beste dynamikken i alle segmenter. Spillet er en av de mest effektive metodene for å lære folk i alle aldre, og ikke bare mennesker: høyt organiserte maskiner med kunstig intelligens lærer også mest effektivt ved å delta i spillet eller se på det, minner prorektor for vitenskap og innovasjon ved National Research Technological University MISIS Mikhail Filonov.

Популярные сообщения